Billig middag: LavKarbo Rosmarin Koteletter

Billig middag: LavKarbo Rosmarin Koteletter

Skikkelig gode rosmarin & hvitløk svinekoteletter. Dette er en enkel oppskrift med rimelige ingredienser, spesielt om du allerede har endel grønnsaker i kjøleskapet fra før.

Har du en stekepanne som kan settes inn i stekeovnen vil det være en fordel, ellers må du flytte kotelettene over i en ildfast form.

Sett stekeovnen på 200 grader.
Salt og pepper på kotelettene.
Lag hvitløksmøret.

Ta to fedd hvitløk og finhakk dem eller bruk en hvitløkpresse.
Ta en god klatt med smør og en god del rosmarin.

Fersk rosmarin er best, den er ikke like hard etterpå.
Men det tok ikke jeg meg råd til denne gangen 🙂

Stek kotelettene i 4 minutter på hver side.
Før du setter stekepannen inn i stekeovnen så smører du generøst over med hvitløksmøret som du lagde, men spar en liten del for en rask glasering etterpå.

La dem stå i stekeovnen i 12-14 minutter. bruk gjerne varmluft/grillfunksjonen de siste 2 minuttene.
Pensle dem med resten av hvitløksmøret.

Tilbehør?

En kald salat med feta er kjempegod til!
Siden jeg ikke hadde mer salat igjen ble det en grønnsakspanne.

Først surret jeg sopp sammen med hvitløk og løk.
Tilsatte så det jeg hadde i kjøleskapet: reddik, blomkål, brokkoli, spinat kuler fra fryseren, resten av paprikaen jeg hadde og litt purre.
Gjerne lag din egen vri med det du har!

Et annet alternativ er «grønnmos», søtpotet fries, etc.
Siden jeg hadde barna ble det fullkorn ris denne gangen, toppet med en fet bernaise saus.
En sjysaus basert på smøret og smaken du får ut av stekepannen vil også kunne bli kjempegod!

Følger du lavkarbo kan du kutte ned på mengden ris eller bare spise grønnsaker ved siden.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Back to top

Denne siden benytter cookies Les mer