LAVKARBO: UKENS INNKJØP OG PLAN #35

Hvorfor ikke prøve noe nytt tenkte jeg! I helgen har jeg lest om alle fordeler grønnsaker har, hvorfor jeg kom inn på akkurat det temaet er litt uklart. Kanskje det var en følelse av at jeg ikke spiste nok grønnsaker… kanskje var det den #¤%» bilringen jeg har lyst til å bli kvitt.. totalt!

Sannsynligvis bilringen.. Jeg har lest at lav-karbo fungerer for mange, og selv om den ikke fungerer optimalt for litt slanking så vil et høyere inntak av grønnsaker uansett bidra positivt for helsen.

Lavbudsjett – Lavkarbo

Siden jeg fremdeles må holde meg til ukemålet på 1000 kroner i uken, blir dette lavkarbo, på lavt budsjett!

Lavkarbo fokuserer mye på grønnsaker, men også mye på kjøtt.
Derfor må jeg finne gode alternativer til rimelige kjøttvarer. Koteletter er et veldig godt alternativ, og spesielt nakkekoteletter.

Nakkekoteletter er veldig gode på smak, de inneholder mye fett. Men, de trenger litt lengre steke/koketid for å bli møre.

Egg er også et billig alternativ, egg er stappfulle av næringsstoffer – og de fungerer til mye, stekt, kokt, omelett, etc etc..

Ukens innkjøp.

Hadde tenkt til å fortsette med «vanlige rutiner» for matpakke til barna denne uken, så jeg må fremdeles lage surdeigsbrød. Jeg har også kjøpt inn fullkornsris itilfelle det blir krisetilstander.
Desverre var Kiwi tomme for brokkoli, ellers mye grønt og godt!

På Kiwi brukte jeg: 433 kroner

Første middag på lavkarbo

Siden ungen er på overnatting med skolen ikveld blir det singelmiddag på meg. Aner ikke hva jeg lager, jeg bare lager noe..

Først stekte jeg biter av nakkekoteletter, sopp, hvitløk og løk. Så tilsatte jeg blomkål, spinat, paprika, erter, gulrot og kål. Helte så oppi en halv boks med kokosmelk 🙂

Jeg kjenner at det er veldig uvant å ikke ha «fyllstoff» i form av ris, pasta eller poteter ved siden av maten.
Selv om maten var god så savnet jeg litt følelsen av å bli «stappmett», men det er kanskje bare bra?

Kveldsmat på Lavkarbo

Jeg begynte å bli sulten i 20:00 tiden igjen. Da ble det en skikkelig saftig omelett!

Først stekte jeg hvitløk, sopp, paprika, purre og spinat. Så helte jeg over rørte egg (4 egg + melk, pepper og salt), la oppå 3 skiver med firstprice ost og lot denne putre i noen minutter under lokk.

Servert med egendyrkede tomater, paprika og finhakket kål (elsker kålen!).

Gleder meg videre til denne uken.
Det er gøy å introdusere litt kaos for å ikke alltid gå i de samme rutinene dag ut og dag inn!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Back to top

Denne siden benytter cookies Les mer